Úvod  /  Kontajnery  /  Konštrukcia skladových kontajnerov

Konštrukcia skladových kontajnerov

Nosný rám
Nosný rám nami ponúkaných kontajnerov je vyrobený z uzatvorenej dutej oceľovo-zvarovanej valcovej konštrukcie. Vo všetkých ôsmych rohoch sa nachádzajú oceľo-liatinové rohové prvky s oválnymi otvormi, umožňujúce mechanický úchyt a ľahkú manipuláciu s kontajnermi pomocou autožeriavu /pri 40´ stopových kontajneroch/ alebo vozidla s hydraulickým ramenom /iba pri 8´, 10´ a 20´ stopových kontajneroch/.
Manipuláciu s kontajnerom pomocou vysokozdvižného vozíka umožňujú aj dva páry naberacích otvorov /tunelov/ v spodnej časti nosného rámu. 

Opláštenie
Plášť je tvorený stenami z profilovaného oceľového plechu hrúbky 1,5 - 2 mm. Podlahu tvorí rám z oceľových profilov, podlahový rošt zvarený z valcových a dutých nosníkov, ktorý je pokrytý oceľovým ryhovaným plechom hrúbky 4 mm, na ktorom je položená drevená podlaha z impregnovaných preglejových dosiek hrúbky do 28 mm /iba pri skladových kontajneroch/. Skladové a stavebné kontajnery nemajú tepelnú izoláciu.

Dvere
Čelnú stenu kontajnera tvoria dvojkrídlové dvere, ktoré sú zaistené dvomi /pri stavebných kontajneroch/, resp. štyrmi /pri skladových námorných kontajneroch/ zvislými pozinkovanými tiahlami. Pozinkovanie súčastí kontajnera nástrekom má antikorózny účinok. Tiahlá majú pozinkované závesné čapy a zaisťovaciu klapku, ktorá umožňuje zavesenie dvoch, resp. štyroch visiacich zámkov, príp. námorných plômb na uzamknutie kontajneru. Visiace zámky však nie sú súčasťou dodávky ponúkaných kontajnerov.

Významným prvkom pasívnej bezpečnosti pri skladových a stavebných kontajneroch je aj ochranná klapka prekrývajúca zaisťovaciu klapku so zámkom, ktorá tak znemožňuje nežiadúce vylomenie alebo poškodenie zámku kontajnera koróziou.
Po obvode sú dvere opatrené gumovým tesnením. Uhol ich otvárania je 270˚. Povrchovú úpravu dverí a plášťa kontajnerov tvorí jeden základný a dva vrchné nátery.

Späť